Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont linii średnicowej sparaliżuje miasto? Na razie więcej pytań niż odpowiedzi

red.
Szymon Starnawski, archiwum Polska Press
Plany na warszawską kolej bez wątpienia robią wrażenie, ale jednocześnie wzbudzają sporą niepewność. Remont linii średnicowej – kluczowego odcinka torowego łączącego stacje Warszawę Zachodnią ze Wschodnią – z pewnością spowoduje wiele utrudnień w codziennym funkcjonowaniu miasta. Niestety, do tej pory nie znamy nawet zakresu czasowego tej ogromnej inwestycji.

W ostatnich dniach mogliśmy doświadczyć przedsmaku przyszłej przerwy w funkcjonowaniu linii średnicowej. Od 12 marca część pociągów nie dojeżdżało do centrum miasta. Obecne prace potrwają do niedzieli 18 marca i jak mówi Arnold Bresch – Dyrektor ds. Realizacji Inwestycji PKP PLK – służą jedynie utrzymaniu infrastruktury kolejowej w obecnym stanie, aż do generalnej modernizacji. – Obecne [prace - red.] są czysto utrzymaniowe. Mają pozwolić nam dotrwać na obecnej infrastrukturze do do czasu rozpoczęcia dużego remontu, do którego się w tej chwili przygotowujemy. Mamy zlecone opracowanie dokumentacji projektowej. Gdy będziemy ją mieli, określimy technologię i sposób prowadzenia ruchu na czas prac – mówił.

Bresch uzależnia datę rozpoczęcia remontu od zaproponowanych przez projektantów rozwiązań, choć, jak dodał, rok 2020 może być jedną z takich dat. Pytanie o utrudnienia w ruchu miejskim również nie uzyskało konkretnej odpowiedzi. Dyrektor zapewnił natomiast, że wyłączenia dróg czy przejazdów będą dużo wcześniej ustalane z władzami miasta. Natomiast ponowne uruchomienie Warszawy Głównej nie ma wiązać się z problemami dla samochodów czy pociągów.

Ciekawą prognozę wygłosił natomiast Ireneusz Marchel – Prezes Zarządu PKP PLK. Według niego odnowienie linii średnicowej może potrwać od 3 do 6 lat. Nie określił natomiast czy możemy spodziewać się zamknięcia od razu całej trasy czy też sukcesywnego wyłączania jej kolejnych odcinków. Etapy modernizacji, a co za tym idzie możliwe utrudnienia w ruchu, leżą jak widać w rękach projektantów – ich koncepcję poznamy jesienią 2018 roku. W wypowiedzi Marchela, tak jak u Brescha, pojawił się rok 2020 – właśnie do tego czasu mają zakończyć się roboty na Dworcu Gdańskim, linii obwodowej (która ma zostać przystosowana do ewentualnej obsługi ruchu pasażerskiego), a nieco wcześniej też w obrębie Warszawy Głównej. Można więc przypuszczać, że to najbardziej prawdopodobny termin rozpoczęcia remontu linii średnicowej, a także leżącej przy niej obiektów (np. Dworca Wschodniego czy Warszawy Powiśle).


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto