Ze sklepów powinny zniknąć wywieszki informujące, że płatność możliwa jest tylko gotówką. Stroną, która decyduje, czy chce zapłacić gotówką, czy w formie bezgotówkowej, ma teraz być klient - informuje portal businessinsider.com.pl.
Ta praktyka dotyczy głównie małych sklepów.
Wszędzie zapłacimy kartą?
Czytamy tam dalej, że od 1 stycznia 2022 r. wszyscy przedsiębiorcy zostali zobowiązani do umożliwienia klientom zapłaty w formie bezgotówkowej, a konkretnie „przy użyciu instrumentu płatniczego”. Pod tym pojęciem kryje się zarówno możliwość płatności kartą, jak i przelewem czy BLIK-iem. I choć ciężko sobie wyobrazić, że klienci osiedlowego sklepiku będą robić przelew, by opłacić np. zakup kilograma ziemniaków, przedsiębiorca ma możliwość w ten sposób zrealizować swój obowiązek umożliwienia płatności bezgotówkowej.
Nie oznacza to, że wszędzie zapłacimy kartą. Przedsiębiorcy mogą zdecydować się na inne formy transakcji bezgotówkowych. Z kolei od 2023 r. transakcje powyżej 20 tys. zł będziemy realizować już wyłącznie bezgotówkowo
Znamy sondażowe wyniki wyborów do PE. Wygrywa Koalicja Obywatelska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?